Mi alapján válasszunk személyi edzőt?

1351
személyi edző

Szeretnék pár jó tanácsot adni, hogy mire figyelj, ha egy személyi edző szolgáltatásait akarod igénybe venni. (Ezen felül sosem késő újraértékelni, hogy kinél is edzünk.)

Egy edző megjelenésének az egészséges harmóniát kell sugároznia, a csontsovány vagy a túlsúllyal rendelkező egyének ebben a szakmában nem követendő példák. Magától értetődő, hogy fontos a hitelesség! (Önmagában nem elég, ha maximális az elméleti szaktudása valakinek, mivel a gyakorlatok tökéletes bemutatása legalább olyan fontos tényező.)

Honnan ismerem fel azt az edzőt, aki az egészségemet szolgálja az alakformálás mellett?

Például arról, hogy a találkozásotok első pillanatában, csupán abból, hogy odasétálsz hozzá megmondja, ha bármilyen ízületi vagy mozgásszervi problémában szenvedsz. Ami lehet, hogy még csak kialakulóban van, és te még nem is tudsz róla. (Még nem fáj sehol.) Mindegy, hogy testsúlycsökkentés vagy izomépítés a célod, az edzésbe beletervezi ezek kompenzálását. A közös munkát a “tested” tesztelésével indítja: testtartás elemzés, dinamikus mozgáselemzés, FMS szűrés.

A kézisúlyokkal kombinálva funkcionális eszközöket is használ: TRX, bosu, diner párna, d-band, stb… Felkészíti a szervezetet a súlyzós edzésekre. A válogatott és a profi sportolókat is külön felkészülési ciklusban készítik fel a nagy intenzitású súlyzós edzésekre. (Nem gondolom, hogy például az utcáról a terembe besétáló irodai dolgozónál másképp kellene eljárni.)

Manapság a „hétvégi okleveles edzők” korszakát éljük, hetente kerülnek ki “személyi edzők” ezekről a gyorstalpalókról. A kínálat nagy, de igazán jó szakember kevés van. Válassz körültekintően! 

Egy jól képzett személyi edző ismérvei: sportos megjelenés, harmonikus testtartás, könnyed, laza mozgás, fejlett koordináció. Kulcsszavai: funkcionalitás, stabilitás, mobilitás. Az izomtömeg-növelő edzésmódszerek és a fogyást elősegítő metodikák csupán egy részét képezik az eszköztárának. Az emberi test egy nagyon bonyolult “szerkezet”, működésének megismerése, folyamatainak megértése egy hosszú hétvégés tanfolyamon lehetetlen. A jó szakember ezt a tudást az alap végzettségén túl minimum 3-4 különféle kiegészítő tanfolyam elvégzése, esetleg egyetemi diploma megszerzése által birtokolja. A modern személyi edzésben a cél az általános egészség és közérzet, valamint a állóképesség fejlesztése az alakformálással ötvözve.

Segít a helyes testtudat kialakításában, és az sem árt, ha alapvető ismeretekkel rendelkezik a táplálkozási irányelveket illetően. A egészséges életmódnak nem csak a rendszeres mozgás, hanem a megfelelő táplálkozás is fontos része. Egy jó edző abban is a segítségedre lehet, hogyan válasz a célodnak legmegfelelőbb minőségi táplálékkiegészítőket.

A saját felelősséged, hogy mit hozol ki magadból. Egy edző megmutathatja az utat, támogat, de neked kell rajta végigmenni! Ha érdekel, hogyan szerezhetnél bombaformát nyárra, olvasd el előző írásomat itt a BLOG-on.

Az „egészség nevében”
Cannabis For Life