Sportolsz? Fájnak az ízületeid? Kopás vagy ízületi gyulladás lehet a hátterében

653
Sportolsz? Fájnak az ízületeid? Kopás vagy ízületi gyulladás lehet a hátterében.

Mielőtt belemélyednél a cikkbe, kérlek figyelmesen olvasd el az alábbiakat, és fontold is meg:
Amennyiben fáj például a térded, keress fel egy szakorvost (reumatológus)! Semmiképpen ne netes fórumok és hozzászólások alapján próbáld meg diagnosztizálni a problémát, és ne ilyen módon keress megoldásokat!

Az ízületi gyulladások megjelenhetnek egyes fiziológiai betegségek tüneteiként (fertőzés, autoimmun betegség, hormonális elváltozások), vagy akár egy lelki probléma eredményeként is. A „nem betegséghez köthető ízületi gyulladás” egy olyan mozgásszervi probléma, melynek hátterében a legtöbb esetben a mozgásból adódó túlterhelés a felelős. Sportolás során a terhelés optimális megválasztása (tesztek) az első és legfontosabb feladat egy mozgásprogram megkezdésekor. De legalább ennyire fontos a gyakorlatok tökéletes kivitelezése is, melynek megtanulására ne sajnáljátok az időt és az energiát. 

Az ízületi fájdalom kialakulhat egy adott gyakorlat közbeni túlterhelés hatására, vagy a sorozatos, egymást követő túl erős edzések miatt. A sérült ízület a rehabilitációt követően fokozottan van kitéve újabb sérüléseknek.

Leggyakrabban azok a „hobbisportolók”, akik súlyzóst edzést végeznek (és nem követi szakember a fejlődésüket, esnek abba a hibába, hogy túledzik, túlerőltetik magukat, és megsérülnek. A pihenés, a regeneráció (és persze a táplálkozás) sokkal fontosabb a fejlődést tekintve, mint az edzésmunka maximális elvégzése, legyen bármilyen csúcsszuper az edzéstervünk. Az adott edzést mindig a pihentségi állapotunknak megfelelően végezzük, nem baj, ha eltér az előre eltervezettől. Nagy károkat okozhatunk, ha fáradtan megpróbáljuk kiadni magunkból a maximumot!

Inkább eddzünk kevesebbet, mintsem túlerőltessük magunkat. Ismétlem magam: „A több nem jobb!”

A gennyes ízületi gyulladásokat a megtelepedő baktériumok is okozhatják. A fertőzéses esetek orvosi ellátást és antibiotikum kúrát igényelnek. 

Az autoimmun betegségek is járhatnak ízületi gyulladásokkal: ilyen például a reumatoid-artritisz. A köszvény az anyagcserezavar következtében kialakult gyulladás, mely könnyen krónikussá válhat.

Az ízületben létrejövő gyulladások hátterében sokszor lelki okok is kimutathatók: stresszes életmód, lelki megrázkódtatások.

Az ízületekben elhelyezkedő porcok kopása is gyakori probléma a sportolóknál, mely szintén gyulladással és fájdalommal jár, és általában a hosszú évekig tartó folyamatos terhelés (edzések) hatására alakul ki. A túlerőltetés éppúgy kiváltó ok lehet, mint a rosszul kivitelezett gyakorlatok, de a mandulagyulladás vagy egy vírusos fertőzés szintén felelős lehet a probléma kialakulásáért. 

Pár jó tanács annak érdekében, hogy a CBD-t a gyulladások csökkentése helyett inkább a teljesítményed fejlesztésére használhasd:

Törekedj az optimális terhelés megválasztására! Ne akard minden edzésen kihozni magadból a maximumot! A gyakorlatok szabályos végrehajtása fontosabb, mint az, hogy mekkora súlyt mozgatsz meg. A pihenés alatt nőnek az izmok, ezért fordíts kellő figyelmet a regenerálódásra! 

Végül: A kannabinoidok adagolásának a teljesítményfejlesztés tekintetében vannak kontraindikációi: nem mindegy, melyik képesség fejlesztéséhez, milyen dózisban és mikor alkalmazod a CBD-t!

Sportra fel, CBD-vel! 😊 #sportrafelcbdvel